Sabtu, 19 Januari 2013

Askar INDONESIA Di Tumbuk DI Tampar !! Puas Ati Beb !! (VIDEO)

Askar INDONESIA Di Tumbuk DI Tampar !! Puas Ati Beb !! (VIDEO) - BloggingSiBlogger | Enhance THe Variety

Mak aih,semalam dok layan video dalam Youtube terjumpa lah satu video yang bagi aku agak menarik.Mana tak menariknya bila tengok sekumpulan anggota unit beruniform iaitu Abang-Abang ASKER ditumbuk ditampar??Tapi aku masih lagi ada sifat-sifat perikemanusiaan,so takde lah suka beguling-guling sangat dia orang kena macam tu

Bagi aku bila nak berkhidmat untuk negara,mestilah mempunyai jiwa yang SOLID like a ROCK,tak boleh lembut-lembut macam sotong,so no wonder lah dia orang dalam video kat bawah ni dapat bertahan.Cuba kita bayangkan kita berada di posisi dia orang,mampu tak kita bertahan dengan asakan bertubi-tubi macam tu???Sampaikan jerawat pun pecah.Tak sanggup aku kena macam tu..takkk..maksud aku,aku tak sanggup pecah jerawat.serius sakit taim nak tido,tak boleh nak paling-paling muka kat bantal.

Back to topic,video yang dah ada dalam youtube selama empat tahun ni menerangkan kejadian berlaku di Indonesia dan dilakukan oleh angota senior kepada anggota yang baru lapor dalam unit dan ianya bukan bertujuan untuk mendera tetapi untuk mengajar dia orang semua supaya menjadi askar yang berani.Menunggu untuk diragging pun dah satu penyeksaan bagi aku.Rata-rata komen yang diberikan dalam video tu mengatakan ianya satu bentuk penderaan dan bukannya latihan.

Sememangnya membaca komen di Youtube satu perkara yang menghiburkan ati aku,macam-macam orang komen.hehe.Cerita panjang lebar pun tadak guna,layankan je la video kat bawah ni.Semoga terhibur dan pada mereka-mereka yang nak jadi "ASKER",persiap kan lah diri korang dengan sekental-kentalnya.Jangan dah masuk askar then baru lah nak belajar erti penyesalan.Selamat Menonton !!



Oleh : Roy Podolski

Tiada ulasan:

Catat Ulasan