Jumaat, 20 Julai 2012

Remaja Main Game 40 Jam Non Stop Ditemui Mati

blog blogging si blogger remaja main game tanpa henti mati

Seorang remaja di Taipei ditemui mati di kafe siber selepas dikatakan bermain permainan video selama 40 jam tanpa henti.Lame gilerrr..

Dia ditemui oleh pekerja kafe siber di Tainan, di selatan negara ini. Mangsa berusia 18 tahun itu dipercayai tidak makan selama dua hari dan dipercayai rebah ketika sesi marathon Diablo 3.

Setakat ini mangsa hanya dikenali dengan nama keluarganya iaitu Chuang.

Seorang pekerja yang memasuki kafe siber itu pada pagi 15 Julai lalu menemui Chuang berehat di meja. Selepas pekerja itu membangunkannya, mangsa berdiri, bejalan beberapa langkah dan kemudian rebah.

Dia disahkan mati sejurus selepas tiba di hospital.Polis sedang menyiasat punca kematiannya dan bedah siasat masih dijalankan.

Duduk di tempat sama dalam tempoh lama dipercayai menimbulkan masalah kardiovaskular kepada manusia

Pada Februari lalu, seorang lelaki ditemui mati di New Taipei, longlai di kerusi menghadap komputer dengan tangannya masih memegang papan kekunci selepas bermain selama 23 jam dan ia adalah kematian kedua akibat bermain permainan video di negara itu tahun Taipei.

Oleh itu moral untuk semua pengguna komputer yang tegar,pastikan anda melakukan senaman ringan jika anda duduk lama semasa menghadap komputer.

Paling tidak pun,lurus dan bengkok kan kaki anda supaya tak kejung,tangan gerak-gerak kan sedikit seperti melakukan senaman ringan.

Sumber : SINI

2 ulasan:

  1. yee...selalu la ubah posisi anda bila dok ngadap pc or laptop anda...buat la kuak lentang ker..kuak kupu2 ker etc etc :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko kena wat sbb nye ko lah paling hardcoree kalo ngadap laptop..keh3

      Padam